Gasten

Iedereen kan in de positie terecht komen dat hij of zij zorg nodig heeft, dan wel zorg moet verlenen. Het langdurig verlenen van zorg is zeer belastend. Daarom is het belangrijk om overbelasting van de mantelzorger te voorkomen.
Tijdens het verblijf worden gasten opgevangen door vrijwilligers. Omdat er geen professionele hulp aanwezig is, kunnen we geen verblijf bieden aan mensen met ernstige gedragsproblemen, psychiatrische aandoeningen of zwaar dementerenden, maar wij zullen altijd per geval bekijken of er bij ons een verblijf mogelijk is.
De ambulante hulp van thuiszorg, huisarts en/of fysiotherapie kan met de eigen hulpverleners in het Respijthuis gewoon gecontinueerd worden.
De Stichting Respijthuis Lelystad wil op kleinschalige wijze, in een intieme huislijke sfeer mensen tijdelijk een passend verblijf bieden, zodat de mantelzorger even op adem kan komen.
Voor de coördinatie zijn beroepskrachten aangetrokken.

De kernwaarden van de Stichting Respijthuis Lelystad zijn: huiselijkheid, veiligheid en zorgvuldigheid.

Kort samengevat:

  • Respijtzorg – Wij bieden passend logies 24 uur per dag, 7 dagen per week.
  • Aanmelding – De coördinator bespreekt met de gast en / of de mantelzorger de aanmelding. Heeft de intake plaats gevonden en is de logeerperiode vastgesteld dan vragen wij u de helft van het totale bedrag te betalen, het resterende bedrag dient bij aankomst betaald te worden.
  • Komst / vertrek – Aankomst is vanaf 15.00 uur mogelijk en op de dag van vertrek moet u uiterlijk de kamer om 11.00 uur verlaten. Afwijkingen zijn in overleg mogelijk.
  • Professionele zorg – U krijgt de zorg van uw eigen thuiszorgorganisatie.
  • Maaltijden – U kunt eventuele dieetwensen voor de dagelijkse maaltijden bij de aanmelding doorgeven. Vrienden en familie zijn tijdens uw verblijf van harte welkom, desgewenst kunnen zij tegen een vergoeding van €3.75 voor de lunch en €7.50 voor de warme maaltijd mee-eten.
  • Afzeggen – Bij annulering één week of korter voor opname wordt een vergoeding van 20% van de verblijfkosten in rekening gebracht, tenzij er sprake is van overmacht.
  • Kosten – Heeft u een aanvullende verzekering? Bespreek eventuele vergoedingsmogelijkheden met uw ziektekostenverzekering.
  • Onze regels – Onze gasten worden geacht te hebben kennisgenomen van het huishoudelijk reglement en te hebben toegezegd dit te zullen nakomen.
  • Huisdieren – Er worden geen huisdieren toegelaten.
<< Terug